Tuesday, December 30, 2008

PALESTIN; GAZA, UMAT ISLAM…AKU DI MANA?


UMMAT ISLAM?
AYUH KITA BERSATU



Salam jihad buat semua saudara semuslim yang ku sayangi. Hari ini merupakan hari keempat serangan tentera Dajjal Israel ke atas bumi suci Palestine. Buat ayah, ibu, abang, kakak, adik, rakan2ku, bagaimanakah keadaan kalian? Ku hanya berada di sempadan dekat dengan bunyi dentuman yang menghedap kalian. Namun, hari ini ku hanya mampu titiskan air mata dan memohan kepada Allah agar kalian mampu untuk berhadapan dengan musuh Israel laknatullah itu. Berbahagialah kepada para syuhada, kerana kalian dijanjikan dengan ganjaran yang cukup berharga. Kalian mati dalam keadaan darah yang akan bangun menjadi saksi dihadapan Allah bagi membuktikan kalian sememangnya berjuang. Kalian gadaikan nyawa, darah, suka, bahagia, harta demi agama yang kita anuti ini, aku tidak lagi di uji sedemikian..namun ku berjanji akan ku seru diri ini dan teman2ku agar sentiasa membasahi pipi dengan air mata memohon kepada Allah agar diberikan pertolongan kepada kalian. Semoga Allah menghantar perasaan gerun, gementar untuk berhadapan dengan barisan pejuang yang akan terus mempertahankan negeri suci Umat Islam ini. HAMAS! JIHAD ISLAM! Aku malu, kerana dahulu ku menatap sejarah pembukaan semula tanah Palestine bersama, tapi hari ini, kalian terpaksa mempertahankan sendirian… tapi ku percaya, kalian sebenarnya tidak sendirian, seluruh Umat Islam sentiasa berada dalam perasaan bersama membenci Israel Dajjal itu, kita tewas dengan persepadanan dunia yang membahagikan kita sehinggakan kita tidak dapat merasakan perasaan kebersamaan , kalian derita disana namun Umat Islam di luar sana berbahagia dan seronok berfoya-foya.Tapi percayalah disana masih ada hati-hati yang sentiasa bersama merasai derita itu.


Seluruh Umat Islam dan bukan Islam yang membenci kezaliman dan penindasan telah bangkit menunjuk perasaan bagi menunjukkan rasa benci mereka terhadap Israel. Tahniah kepada seluruh pemimpin negara Islam yang telah bersama dalam isu ini. Ku juga ingin ucapkan jutaan terima kasih kepada kerajaan Mesir yang telah membuka pintu sempadan mesir – gaza. Ini akan memudahkan urusan penyaluran bantuan kepada saudara mara kami disana. Kerajaan Mesir telah membuka dan menyediakan kelengkapan di Hospital Selatan Sinai untuk memberi rawatan kepada mereka yang cedera dalam serangan ini. Sejak hari ini puluhan Ambulans dari Palestine dan Mesir telah membawa masuk saudara kita yang tercedera untuk menerima rawatan. Tidak cukup dari itu, kerajaan mesir juga telah membatalkan program perayaan ulang tahun menyambut tahun baru bagi seluruh Mesir bagi menunjukkan rasa kebersamaan seluruh rakyat Mesir kepada rakyat Palestine. Ku mengharapkan agar pemimpin negara kita dapat memahami situasi yang berlaku. Serulah seluruh rakyat Malaysia yang pelbagai kaum untuk membantu saudara kami di GAZA. Masjid Azhar juga dipenuhi oleh para pelajar, para pensyarah, masyarakat setempat yang telah mengadakan solat Ghaib selepas solat zohor kelmarin.

Semalam, USA telah mengeluarkan pandangan bersetuju dengan serangan Israel terhadap Palestine sebagai usaha untuk mempertahankan diri…hei Amerika! Pergi jahanam lah kamu…celaka Israel. Ya Allah! Hancurkan Amerika dan Israel. Hati-hati seluruh ummat islam bersama dengan HAMAS dan para mujahidin yang… lemparkan rasa takut mati kepada tentera Amerika dan Israel…inikah cara Israel nak mempertahankan diri? Kenapa mereka menyerang anak-anak kami? Ibu-bapa kami? Kakak-kakak kami? Terus terang je, kamu takut untuk berhadapan dengan para mujahidin kan… kamu bacul, kamu barua…Go To Hell Israel.

Teman2 ku! Kalian rasai tak keperitan dan kesulitan yang dihadapi oleh mak-ayah kita disana? Adik-adik kita berlumuran darah menahan kesakitan. Kenapa kalian tidak sedikit pun menitis air mata Untuk saudara mara kita disana? Kenapa? Kenapa? Adakah kerana mereka bukan melayu? Atau mereka bukan rakyat Malaysia? Berdosa kita semua..tau tak. Pagi tadi dua orang adik kita yang masih kecil telah menemui ajal. Puluhan dan sehingga ratusan sejak kelmarin ayah, mak, abang, kakak, adik-adik kita telah menjadi mangsa korban kerakusan tentera Israel. Sumber berita lebih 1700 saudara kita cedera parah dan 370 yang menjadi syuhada dalam serangan itu. Hanya dengan empat hari sahaja, seramai itu mereka robetkan tubuh-tubuh saudara kita. Abbas! Kamu tidak perlu mendesak HAMAS dan JIHAD ISLAMI untuk memberhentikan serangan… mereka melaksanakan amanah untuk mempertahankan tanah suci umat islam seluruh dunia, jangan kamu lagi mendesak agar untuk diaadakan perdamaian dengan Israel. Umat islam hebat, teman-teman para mujahidin tidak takut mati, mereka sanggup memberi seluruh jiwa raga untuk islam, yakinlah kita akan pasti memdapat kemenangan. Kepada rakan-rakan yang membarisi kepimpinan gerakan mahasiswa. Serulah para pemuda dan pemudi untuk bersama dalam mempertahankan tanah suci dan kehormatan saudara kita di Palestine. Ya Allah! satukan hati-hati kami! Kami banyak berdosa kepada saudara mara kami di Palestine… saudara-saudara semuslimku di Palestine! Jika selama ini kami tidak pernah berdoa kepada kalian..maafkan kami…ampunilah kami. Ya Allah! Hati kami keras…hati kami kotor…hati kami busuk dengan dosa sehinggakan kami tidak memberi ruang rasa simpati kami kepada mereka… mereka derita memohon bantuan, sedikit pun kami tidak menghiraukan…Ya Allah! Kenapa begitu teruk sekali kami… berjanjilah wahai rakan-rakan sekelian dengan saudara mara kita di Palestine, kita tidak akan melupakan mereka lagi selepas ini.

Hanafi Zulkapli
Selasa (12.05 tengahari)
2 muharram 1430H
30/12/2008
Rumah Janub Syaina

No comments: