Monday, February 2, 2009

GAZA... RAMZU I'ZZAH 4

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih hani.

ARDOGEN TURKEY… WIRA UMAT ISLAM

Keganasan zionis barua menghentam bumi keramat Palestine sejak 61 tahun yang lampau kini telah membuka jendela hati dan perasaan pimpinan negara ISLAM yang dahulu memekak telinga, memejamkan mata tanpa menghiraukan darah yang mengalir, cebisan isi yang terbongkai, rintihan kesakitan derita umat palestina. Pada hari kita masih dapat lihat masih ada lagi negara umat ISLAM yang dipimpin oleh barua-barua zionis celaka seperti Mesir sehingga sekarang menentang usaha HAMAS mempertahankan Tanah keramat mereka. Pintu border yang diwar-warkan telah dan sentiasa dibuka untuk menghantar bantuan dan menerima pesakit palestina, aduh hebatnya Mesir dimata Amerika …tetapi dialah pengkianat umat kita… Bagi mereka yang berpeluang untuk ke A’riys pasti mereka akan melihat deretan kenderan kontena dan lori yang penuh dengan muatan makanan, minuman, pakaian, dan ubat-ubatan tersadai ditepi jalan utama. Stadium bola sepak A’riys dijadikan store simpanan. Inilah dia bentuk kezaliman pimpinan Mesir terhadap isu ini.

Khamis dewan persidangan Davos telah mencatat sejarah ketika kehangatan benci terhadap negara Haram Israel apabila seorang pemimpin dunia bangun meninggalkan kerusi sebagai bantahan terhadap pendirian Perez Presiden Israel dalam isu serangan Gaza. Tindakan keluar ini berpunca Apabila presiden Israel mengeluarkan pendirian beliau dalam isu ini, maka Ardogen meminta untuk menyelah dan membalas kenyataan presiden Israel itu, namun pengerusi Forum tidak memberi ruang kepada Ardogen, maka beliau menggangap ini merupakan satu tamparan hebat terhadap kepimpinan beliau dan umat Turkey yang diwakilinya dan mempertahankan kedaulatan Gaza. Turut serta dalam majlis tersebut Amru Musa setiausaha Agung Liga Arab. Antara ucapan Ardogen selepas mana tidak diberikan peluang untuk membidas kenyataan Perez; “aku bukan nya diplomat pencen seperti diplomat-diplomat lain, aku dilantik sebagai pemimpin yang ada kredibilty dan kefahaman yang matang dalam politik. Sebahagian daripada negara-negara tidak mengetahui kekuatan dan keupayaan sebenar turkey…”

Inilah sikap dan tindakan seorang pimpinan yang kita inginkan. Keberanian menyatakan hak walaupun didepan durjana Israel. Jika sesiapa yang sempat melihat secara live ataupun ulangan bagaimana pemimpin yang hebat ini meninggalkan kerusinya…pada ketika itu, kamu akan rasa bangga dengan apa yang dilakukan oleh beliau. Namun apa yang kita kesali tindakan itu tidak diturut serta Amru Musa setiausaha Agung Liga Arab yang mewakili seluruh negara arab dalam masa yang sama mewar-warkan, Liga arablah satu-satunya badan yang mampu memberi jaminan keamanan negara Palestine. Itulah sikap pemimpin yang takut kepada tekanan, memburu kehidupan dunia tanpa mengira apa itu pahala dan dosa. Jika perdana menteri Malaysia berada ditempat Ardogen agaknya..adakah beliau akan bertindak sedemikian rupa…? Hanya sebagai satu lontaran persoalan sahaja…namun, dalam isu Gaza, kita dapat lihat peranan Liga Arab dalam menangani isu ini. Namun apa yang berlaku dalam OIC..? Malaysia salah sebuah negara ISLAM yang menjadi ahli dalam organisasi ini…mungkin rakyat Palestine tidak bertutur dalam bahasa melayu, loghat kedah, kelantan, jawa, N9 itu yang menyebabkan kita tidak menganggap mereka seagama dengan kita…ye lah asyik nak memperjuangkan Melayu…bagi mereka sebut jer melayu mesti Islam..sebut jer Islam mesti melayu… sebahagian kepimpinan negara yang mempertahankan nama melayu dan islam tetapi mereka tidak mempertahankan dasar dan isi pati ketuanan Islam… Islam tidak begitu… Islam terbuka kepada semua orang, baik melayu, arab, cina, india, kadazan, batak, apapun bangsa mereka, Hati-hati akan bersama sekiranya agama yang mereka anuti itu ISLAM. Apa ada pada bangsa melayu sekiranya mereka murtad, menghina nabi, menghina Hukum Allah… tempat mereka sudah tersedia dalam neraka sekiranya mereka tidak bertaubat, sama seperti golongan kuffar yang lain.

Seramai lebih dari 5000 rakyat Turkey menunggu ketibaan Ardogen di Lapangan Terbang Istanbul. Rasanya, nama Sultan Muhammad Al-Fatih masih tidak lenggan dalam ingatan para pejuang Islam. Bagaimana beliau mempertahankan kedaulatan Negara Palestine. Dia tidak sesekali memberi seinci pun tanah Palestine dipijak oleh zionis barua ini… saya harap pembaca tidak segan-segan keluarkan perkataan barua kepada zionis ini… kerana perkataan itu barua masih agak manja jika dibandingkan dengan tindakan kezaliman yang mereka lakukan terhadap saudara seISLAM kita di GAZA…

Seluruh umat Islam sentiasa menanti kehadiran panglima SALAHUDIN II untuk memimpin seluruh umat Islam dalam membawa misi menjahanamkan zionis seterusnya melenyapkan mereka dari atas muka bumi ini.

Pejabat PMRAM
1140am
02/02/09
Isnin

No comments: