Monday, February 2, 2009

GAZA... RAMZU I'ZZAH 3

GERAKAN IKHWAN MUSLIMIN BERKERJASAMA DENGAN GERAKAN YAHUDI

Dr Kamal Halbawi jurucakap kepada tanzim antarabangsa Ikhwan Muslimin di Eropah yang lalu telah mendedahkan tentang adanya perbincangan secara kerjasama diantara Ikhwan dan beberapa organisasi Yahudi yang berpusat di Eropah khususnya di London dalam mengutuk serangan Israel keatas Gaza. Perbincangan diantara Ikhwan dengan beberapa Organisasi Yahudi ini adalah untuk mengatur dan menyusun demontrasi menentang tindakan Israel menyerang Gaza dan rakyatnya.

Halbawi menyatakan perkara tersebut melalui panggilan telefon dari Kota London kepada wakil Misr Yaum (surat kabar mesir); “penyusunan jawatankuasa ini secara bersama dengan menggunakan nama kumpulan-kumpulan keamanan” (Jamaat Salam). Kumpulan Yahudi yang turut serta dalam jawatankuasa ini adalah dari kalangan mereka yang menentang sekeras-kerasnya serangan terhadap rumah-rumah dan juga dari kalangan mereka yang menentang kegiatan Zionis, kerjasama ini juga bertujuan mengutuk pembunuhan beramai-ramai yang dilakukan oleh tentera Zionis. Demontrasi ini akan dilakukan di tengah-tengah ibu kota Britain.

Menurut Halbawi juga, ideal merancang untuk gabungan sehingga peringkat antarabangsa telah selasai diatur sejak beberapa lama. Maka sekarang, hanya tinggal bagaimana nak melaksanakan dengan cara berselindung disebalik organisasi bantuan tanpa menolak penyusunan bagi peringkat antarabangsa. Beliau menyatakan ” Ikhwan mempunyai pelbagai lajnah yang mengatur penyusunan untuk mempertahankan isu rakyat Palestine”.

Ikhwan Muslimin telah menggunakan pelbagai cara khususnya melalui elektonik yang cukup memainkan peranan yang besar untuk membantu Kerajaan HAMAS dan seluruh rakyat Palestine. Ditanya kepada beliau tentang demontrasi di negara-negara Arab, beliau menjawab; “pihak Ikhwan telah melalui peringkat perancangan dan pengaturan dalam mengatur demontrasi jalanan di seluruh negara tidak lebih dari 80 negara.

Beliau menyatakan, Ikhwan Muslimin telah memainkan peranan dalam menggerakkan demontrasi jalanan di negara-negara Eropah dan Arab sebagai contoh mereka telah lakukan tindakan demontrasi di hadapan kedutaan Israel dan Egypt di London. Pihak Ikhwan telah menggunakan pelbagai cara termasuk siaran-siaran television dan media massa untuk mewar-warkan kepada rakyat di London untuk turut serta dalam demontrasi ini sebagai tanda Protes terhadap kezaliman zionis celaka.

Huraian

Kita amat mengharapkan usaha-usaha yang akan member kesan kepada Israel hasil kezaliman mereka ke atas Gaza… sekarang kelipan signal kebangkitan Islam untuk memerintah dunia sudah semakin kuat kelipannya. Golongan pendeta dari kalangan bangsa Yahudi tidak bersetuju dengan tindakan gerakan Zionis untuk menjajah Al-Quds. Terdapat 2 kumpulan yang berlainan agenda dalam penganut yahudi, golongan pendeta merupakan golongan yang masih lagi berpegang dengan akidah yahudi dan menjadikan kitab Talmut sebagai rujukan, manakala golongan Zionis merupakan mereka yang merancang untuk menjadikan seluruh dunia ini hanya milik mereka sahaja. Bangsa lai bagi mereka adalah seperti binatang.

Terjemahan dari surat kabar Misr Yaum.
Rumah 02.00pagi
01/02/09
Ahad

No comments: