Wednesday, August 5, 2009

ISA ZALIM... dilaungkan di Mesir?

saya kurang bersetuju dengan kenyataan Tan Seri Mufti yang menegaskan bahawa mahasiswa yang ambil berat sangat tentang politik negara, selapas tamat nanti, terjunlah. bagaimana seorang tidak pandai berenang dihumban ke arus sungai yang deras? jika ideal Tan Seri diambil, kami mahasiswa akan mati lemas dibawa arus deras itu. maka pada waktu kita akan lihat kepimpinan yang bacul, perasuah, turut serta dalam tarian gelek, dan macam-macam lagi perkara negatif yang akan berlaku.

hari ini saya berjaya mewakili anak merdeka malaysia tercinta melaungkan ISA ZALIM didepan Barisan kepimpnan UMNO dan BN. rasa bersalah kerana tidak dapat turut serta dalam perhimpuna rakyat yang mendesak memansuhkan ISA akhirnya hilang dengan aku menyatakan kepada mereka yang bertanggung jawab termasuk dihadapan Tan Seri Mufti. na kira Message sudah cukup jelas bahawa seluruh dunia dimana anak berjiwa merdeka sudah bersedia untuk bersama dengan kepimpinan PAS yang jelas perjuangannya.

ana sempat bertanya 2 soalan;
1)adakah pihak Y.B bersetuju dengan pandangan saya kerajaan Perak sekarang adalah kerajaan Mahkamah dan bukan Kerajaan Rakyat?
2)apakah hukum Perlaksanaan ISA?

yang peliknya kedua-dua soalan tersebut dijawab oleh Tan Seri Mufti dan dtambah oleh Datuk Mohammad hafizan Bin harun [penasihat undang-undang UMNO]. setahu saya turut serta pada majlis tersebut seorang exco Y.B. Mohammad Zahir bin Abdul Khalid, Pengerusi, JK Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi dan ramai Y.B termasuk Y.B lompat. aduh tak malu yer..

adakah Tan Seri Mufti Sudah mula berminat dengan Politik? adakah UMNO yang akan menjadi Parti pilihan? kenapa soalan adakah haram ISA tidak dijawab? kenapa? terlupa? atau takut? takut hilang kepentingan dunia... saya menasihati diri dan orang yang membawa panji ISLAM agar jangan gentar menyatakan Hak.

adakah Allah akan membiarkan seseorang hamba berkata aku beriman sedangkan belum lagi diuji... ayat ini dibaca oleh Tan Seri Mufti. Ini kerana bertaburan fitnah yang dikenakan keatas Beliau kerana tidak bersama dengan PR untuk mendesak sultan membubarkan DUN. hingga cincin dijari Beliau juga kene Fitnah.

sememangnya orang yang berilmu tapi tidak menyatakan kebenaran, bukan manusia sahaja yang membenci dan menghina, tapi seluruh makhluk alam melaknat dirinya. bahkan Allah umpamakan seperti seekor kaldai... kaldai yang membawa barangan berat dibelakangnya..

KAMI ANAK MERDEKA YANG AKAN MEMPERJUANGKAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN ANAK BANGSA DAN NEGARA YANG TECINTA.
ALLAH TETAP BERSAMA DENGAN MEREKA YANG SENTIASA DENGAN KEBENARAN..
MANSUHKAN ISA...

4 comments:

DAP BABI said...

brader,
bapak kau kena tahan dalam isa ke?

mahsuri said...

Nizar pegang lilin ikut telunjuk orang makan bende pendek tu benar ke? islam ke ?

mahsuri said...

Saudara Hanafi,
Saya harap saudari cuba muhasabah diri sikit. Saya rasa Islam tak menyuruh umatnya menanam sifat saling benci membenci. From your words you seemed to be like one angry insan yang tak bersyukur dengan apa yang ada. Subhanallah....may I know what do you do in life? Are you working?
Ikhlas,
dari seorang kakak yang kesihan melihat jiwa adik yang sentiasa tidak tenang ini....

Ezo said...

Saudara,
bagaimana isu di Selangor? PAS tak akan berjaya bawa mesej ISLAMnya kerana DAP tak mahu ISLAM.Benci ISLAM.Nampak tak lantang DAP suruh Hassan ALI dikenakan tindakan disiplin?

Tahun lepas,selepas UMNO dan BN hilang majoriti pada 8 Mac 2008,mjlis peguam dengan berani buat forum "MENGANUT ISLAM" yang mempersoalkan Islam dan Syariahnya.
Hasilnya,YB Zulkifli Nordin (MP PKR) dikenakan tindakan disiplin!

Nampaknya PAS tak akan berjaya dalam PR sebab DAP memang anti MELAYU dan ISLAM.

Percayalah...UMNO dihormati oleh MCA dan MIC sebab UMNO majoriti dan sejak sebelum merdeka,mereka bersatu dibawah perikatan untuk saling hormat-menghormati.

kalau betul PAS nak laksana ISLAM,patutnya PAS keluar dari PR sebab PAS GAGAL bawa mesej Islam dalam PR...

PAS nampaknya hanya bersatu dalam PR untuk jatuhkan UMNO sedangkan UMNO tidak sesekali diherdik oleh MCA dan MIC bila nak laksanakanm ISLAM..seperti 121 (1A)...yang marah,benci adalah DAP...buka minda kita...buka seluas2nya...