Tuesday, January 27, 2009

GAZA! RAMZU I'ZAH 1

GAZA... RAMZU I'ZZAH
(1)
Salam jihad kepada seluruh barisan pejuang mujahidin yang sentiasa mempertahankan kei'zzahan dan akidah umat islam. Gaza engkau sebagai lambang kehebatan... satu ungkapan yang sempat ku rakamkan dalam perjalanan misi ziarah saudara mara palestine yang tercedera dalam serangan zionis jahanam di sebuah hospital yang terletak di tengah kesibukan ribuan manusia yang bermundar mandir.
kali pertama dalam misi ziarah ni, sempat bersama-sama dengan Yayasan Amal Malaysia (AMAL) NGO malaysia yang dalam misi kemanusian ke GAZA diketuai oleh cikgu husein sebagai presiden dan turut bersama Yb Dr Rani, Yb Dr Hamdan, Yb Dr Yunus, Abang Jamal, dan Abang Khalil (wartawan harakah). kali pertama ini misi ke Institute Nasir yang terletak bertentangan dengan pinggiran Sungai Nil. Angin bayu beralun rentaknya seolah menunggu kami untuk membawa sejuta harapan kepada rakan2ku yang terlantar, bahawa...kami akan sentiasa bersama kalian, kami akan mempertahankan maruah kalian, Bumi Gaza tidak sekali kami korbankan kepada israel durjana... seramai 37 rakan termasuk seorang ibu dan adik perempuan sempat kami lawati dalam misi ini, kumtuman senuman yang sudah lama ingin ku berikan kepada kalian akhirnya termakbul juga. betapa ku harapkan pelukan dari tubuh2 yang sentiasa dalam diri mereka semangat JIHAD dapat peluki jua akhirnya.
pelukan keramat kalian yang bukan sahaja daku yang impikan selama ini, bahkan jutaan pemuda Muslim yang merindukan syahid amat mengharapkan pelukan kalian akan menerap masuk semangat dan perasaan cinta kan ISLAM dan rela korbankan masa, tenaga, perasaan, harapan, kasih, cinta, bahagia, ceria, suka, gembira hanya untuk mempertahankan ISLAM.
rakan2ku!
kehilangan kaki, jari, tangan. dan penglihatan itu akan menjadi bukti ketelusan dan keikhlasan kalian dalam berjaung... anggota itu akan menunggumu di syurga nanti... ku muhasabah untuk diri ini, aku sanggupkah tinggalkan apa itu bahagia, gembira, demi perjuangan ISLAM...ya Allah! golongkanlah aku dalam golongan yang istiqamah dan mempertemukan ku dengan Syahid.
terpancar kegembiraan diwajah mereka apabila, melihat tubuh-tubuh yang kecil, hidung pelepah nyok, dan mata cepek... datang dengan menghulurkan tangan menyapa salam sebagai bukti sebagai kami seakidah dengan mereka. sekali pun berbeza paras rupa, namun tuhan kita tetap sama, biarpun warna jauh berbeza, namun cinta kita bersama. bayangkan dalam keadaan mereka cukup rindu kepada tanah air dan saudara mara mereka yang sedang bertempur bermati-matian mempertahankan kesucian tanah umat ISLAM, kita hadir melontar senyuman dan kata-kata semangat bagi membuktikan kita akan bersama dalam doa, jiwa, harta, tenaga. dan nyawa... ku berjanji dengan tuhan pencipta Alam. akan ku berikan apa sahaja yang mampu untuk mempertahankan kalian dan tanah suci GAZA.

No comments: